Köpvillkor Frukt
Fruktleveransen AB
Om inget annat avtalats gäller följande köp- och leveransvillkor för fruktabonnemang:
Leveranser
Leveranser inom hela stor Stockholm och Södertälje.
Fruktkorgarna levereras på överenskomna dagar och platser mellan kl. 07.00 -16.00. Korgarna levereras fraktfritt under dagen. Fruktleveransen levererar året runt alla helgfria vardagar. Vid röda dagar sker alltid den ordinarie leveransen nästkommande vardag om inget annat är överenskommet.
Vid val av tidspassning tillkommer avgift.
Kundens ansvar
Kunden har ansvaret att för överenskomna leveranstider och platser hålla lokaler och tillhörande områden tillgängliga för leverans. Fruktleveransen har rätt att överlämna fruktkorgarna i kundens reception eller godsmottagning om leverans inte kan ske i enlighet med överenskommelse.
Kvalitetsgaranti
Genom att teckna ett fruktabonnemang med Fruktleveransen erhåller kunden en garanti för att all frukt som levereras är av fullgod kvalitet.
Vi garanterar att vi väljer de lämpligaste frukterna ur säsongens breda utbud, att vi omsorgsfullt väljer ut den fräschaste frukten och att alltid vara snabba med att rätta till om det ändå skulle bli något fel.
Vi ser hela tiden dig som en ny kund som vi vill behålla, och vi arbetar därefter.
Reklamation
Behörig beställare som anser att leverans inte uppfyller Fruktleveransens garanti för fullgod kvalitet skall göra en reklamation senast 24 timmar efter erhållen leverans. Vid sådan reklamation åligger det Fruktleveransen att samma dag eller senast nästa helgfria leveransdag kostnadsfritt för kunden leverera ny frukt av fullgod kvalitet.
Returkorgar
Som en del av våra miljömål tillämpar vi ett retursystem för våra korgar. För korgar som inte returneras debiterar vi en kostnad om 25-85 kr per korg.
Ändringar i abonnemang
Behörig beställare måste skriftligen meddela Fruktleveransensenast 3 vardagar före önskad ändring. Skriv till info@fruktleveransen.se
Leveransuppehåll
Behörig beställare måste skriftligen meddela Fruktleveransen senast 7 vardagar före önskat leveransuppehåll till info@fruktleveransen.se Leveransuppehållet får endast vara sammanhängande och som högst två månader. leveransuppehållet kan ej nyttjas under uppsägningstid.
Uppsägning av abonnemang
Uppsägningstider gäller i första hand efter avtal. Om inget annat avtalats gäller följande uppsägningstider:
Upp till 10 korgar per vecka:
En månad
Från 10 upp till 20 korgar per vecka:
Två månader
Från 20 korgar per vecka:
Tre månader
Uppsägning skall ske skriftligen av behörig beställare per mail, fax eller post och räknas från inkommet datum.
Priser och betalningsvillkor
Samtliga priser är exklusive moms och angivna fritt kundens godsmottagning . I abonnemanget ingår också lån av korg. Samtliga priser justeras upp till 2 gånger årligen.
Faktura i efterskott. 14 dagar kredittid. Vid skriftlig betalningspåminnelse debiteras dröjsmålsränta med referensränta plus 8 %.